loading...
دانلود تحقیق و مقاله
طیبه شورابی بازدید : 77 دوشنبه 26 مهر 1395 نظرات (0)

قبل از بارداری حتما باید این واکسن زده شود



واکسن هپاتیت B قبل از بارداری

بهتر است خانم های بارداری، قبل از آغاز بارداری، واکسن هپاتیت B را دریافت کنند

 

واکسن هپاتیت B باید قبل از زمان بارداری تزریق شود.

یک فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به ضرورت تزریق واکسن هپاتیت B برای تمام افراد گفت: بهتر است واکسن هپاتیت قبل از بارداری به خانم‌ها تزریق شود.

مسعود مردانی اظهار کرد: واکسن هپاتیت B باید توسط تمام افراد جامعه استفاده شود و یکی از مهمترین این افراد، بانوانی هستند که در شرف بارداری‌ قرار دارند. بهتر است این بانوان قبل از آغاز بارداری، واکسن هپاتیت B را دریافت کنند.

قبل از بارداری حتما باید این واکسن زده شود

وی افزود: واکسن هپاتیت B در زمان بارداری نیز منع مصرف ندارد، اما با توجه به شرایط خاص مادر در زمان بارداری و دوری از استرس و حتی رفت و آمد برای دریافت هر سه دوز واکسن، بهتر است پیش از بارداری به تزریق واکسن اقدام کند.

مردانی گفت: متأسفانه متخصصان زنان و زایمان، پیش از بارداری و حین بارداری، بانوان را تحت نظر دارند و طی مراجعات متعدد، قند، اوره و پتاسیم فرد را با تجویز آزمایش‌های مختلف می‌سنجند، و همین که بانوان باردار شدند، آنها را برای تزریق واکسن به مراکز معرفی می‌کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به نقش 45 درصدی انتقال از مادر به فرزند در شیوع هپاتیت B در ایران گفت: این موضوع نشان می‌دهد که اگر ما بتوانیم واکسن هپاتیت B را به موقع به مادران تجویز کنیم، تا حد زیادی از شیوع هپاتیت B پیشگیری کرده‌ایم.

هپاتیت ب (Hepatitis B) یک عفونت حاد و جدی کبدی است،که توسط ویروس هپاتیت ب (HBV) به وجود می‌آید که در بعضی از افراد مزمن شده و باعث مشکلات کبدی، سرطان کبد یا سیروز کبدی می‌شود اما اکثر افراد مبتلا به هپاتیت ب بعد از طی مراحل درمان، کاملا بهبود پیدا می‌کنند.

نوزادان و کودکان بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به نوع مزمن هپاتیت B هستند و خوشبختانه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری می‌توان از واکسن های آن استفاده کرد.

علایم و نشانه‌های هپاتیت B معمولاً 3 ماه بعد از آلوده شدن به ویروس HBV ظاهر می‌شوند و می‌تواند طیف گسترده‌ای از علایم را شامل شود مانند درد شکم، ادرار تیره، تب، درد مفاصل و ماهیچه ها، کاهش یا از دست دادن اشتها، حالت تهوع، خستگی و ضعف، زرد شدن پوست و سفیدی چشم ها و جوش های پوستی.


Google
تقریباً ۴۰۱٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۷۲ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی رایانامه کنید
قبل از بارداری حتما باید این واکسن زده شود - پرشین وی
www.persianv.com/zanashooee/355996.php
واکسن قبل از بارداری ، ضرورت واکسن قبل از بارداری ، واکسن نزدن قبل از بارداری ، واکسن زدن قبل از بارداری ، واکسن هپاتیت قبل از بارداری ، واکسن هپاتیت ب قبل ...
قبل از بارداری حتما باید این واکسن زده شود -آکا - آکاایران
www.akairan.com/koodak/zaieman1/news201610174315515597.html
۹ ساعت پیش - آکاایران: قبل از بارداری حتما باید این واکسن زده شود آکاایران: بهتر است خانم های بارداری، قبل از آغاز بارداری، واکسن هپاتیت B را دریافت کنند به ...
قبل از بارداری حتما باید این واکسن زده شود ! – توده
www.todeh.ir › پزشکی › زناشویی و بارداری
۱۶ مهر ۱۳۹۵ ه‍.ش. - یک فوق‌تخصص مریضی‌های عفونی با اشاره به ضرورت تزریق واکسن هپاتیت B برای تمام افراد گفت: بهتر است واکسن هپاتیت قبل از بارداری به ...
قبل از بارداری حتما باید این واکسن زده شود - پارست
www.parset.com/.../465780_ghabl_az_bardary_hatma_baid_ain_oaksan...
۲ ساعت پیش - بهتر است خانم های بارداری، قبل از آغاز بارداری، واکسن هپاتیت B را دریافت کنند واکسن هپاتیت B باید قبل از زمان بارداری تزریق شود.
قبل از بارداری حتما باید این واکسن زده شود - مجله خبری فور خبر
4khabar.ir/news/267503
یک فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به ضرورت تزریق واکسن هپاتیت B برای تمام افراد گفت: بهتر است واکسن هپاتیت قبل از بارداری به خانم‌ها تزریق شود.
قبل از بارداری حتما باید این واکسن زده شود
new.fastcamp.ir/news/99653
۱۳ ساعت پیش - بهتر است خانم های بارداری، قبل از آغاز بارداری، واکسن هپاتیت B را دریافت کنند واکسن هپاتیت B باید قبل از زمان بارداری تزریق شود.
برچسب ها - واکسن سرخک قبل از بارداری - نی‌ نی‌ بان
niniban.com/fa/tag/1/واکسن%20سرخک%20قبل%20از%20بارداری
در دوران بارداری برای واکسیناسیون حتما باید با پزشک مشورت. ... تزریق واکسن قبل از بارداری، کدامیک؟ بهتر است این واکسن پیش از بارداری زده شود خصوصا.
همه واکسن‌هایی که زنان باردار باید تزریق کنند - عصر ایران
www.asriran.com/fa/.../همه-واکسن‌هایی-که-زنان-باردار-باید-تزریق-کنند
این افراد قبل از تزریق واکسن باید با پزشک معالج مشورت نمایند. ... تعدادی از واکسن‌ها بخصوص آنها که از ویروس زنده تهیه شده‌اند نباید به زنان باردار تزریق ... بعضی از واکسن‌ها می‌توانند به زنان باردار در سه ماهه دوم یا سوم بارداری تزریق شوند ولی ... این واکسن ایمنی دائم ایجاد نمی‌کند و حتما باید دوز یادآور هر 10 سال یک بار تزریق شود.
خطرابتلا به آبله مرغان در دوران بارداري - تابناک با تو | مجله ...
tabnakbato.ir/fa/news/42493/خطرابتلا-به-آبله-مرغان-در-دوران-بارداري
هر خانمی که قصد بارداری دارد باید حتما طبق برنامه واکسیناسیون کشوری در دوران ... کامل نکرده باشد قبل از اقدام به بارداری باید ایمنی بدنش را نسبت به این بیماری ها با یک ... البته این واکسن از ویروس زنده تهیه می شود، بنابراین حتما باید با متخصص ...
پرتال جامع تایا | قبل از بارداری حتما باید این واکسن زده شود
taya.ir/wedlock/bardari/vaccine4-before-pregnancy_html__s-1-1.aspx
۱۴ ساعت پیش - واکسن های دوران بارداری واکسن های قبل از باردرای واکسن هپاتیت B,هپاتیت B,واکسن هپاتیت B قبل از بارداری,واکسن هپاتیت B در باردرای,
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4002
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 71
  • بازدید امروز : 248
  • باردید دیروز : 554
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 248
  • بازدید ماه : 10,683
  • بازدید سال : 41,043
  • بازدید کلی : 1,083,011