loading...
دانلود تحقیق و مقاله
طیبه شورابی بازدید : 142 شنبه 18 دی 1395 نظرات (0)

بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی

بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتیدسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 56 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 45

مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی در 45 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی


كنترل كیفیت

 

اهداف یادگیری :

 

بعد از كامل كردن این فصل شما باید قادر باشید:

 

1-    اجزای فرآیند كنترل را لیست كنید و به طور اختصار شرح دهید.

 

2-  شرح دهید كه چطور نمودارهای كنترل ، برای كنترل فرآیند و مفاهیمی كه تحت كاربرد آن قرار گیرند به كار برده می شوند.

 

3-    نمودارهای كنترل را به كار برید و آنها را توضیح دهید.

 

4-    تست‌ها متوالی را برای چك كردن خروجی فرآیند غیر تصادفی به كار برید.

 

5-    به توانایی فرآیند دسترسی پیدا كنید

 

خلاصه ای از فصل :

 

مقدمه

 

بازرسی

 

-        چه مقدار بازرسی كنیم و چندبار

 

-         كجای فرآیند را بازرسی كنیم

 

-         بازرسی متمركز در برابر بازرسی on – site

 

-        كنترل فرآیند آماری

 

-        فرآیند كنترل

 

-        تغییرات و كنترل

 

-         نمودارهای كنترل

 

-         نمودارهای كنترل متغییرها

 

-         نمودارهای كنترل صفات

 

-         بررسی های مدیریتی در حدود نمودارهای كنترل

 

-        تست های اجرایی

 

-         قابلیت و توانایی فرآیند

 

-         تحلیل قابلیت و توانایی

 

-        بهبود قابلیت و توانایی فرآیند

 

تابع هزینه Taguch

 

Newchip : خط نمادها ممكن است خطاهای داروئی را در بیمارستان ها متوقف كنند

 

-        محدودیت های شاخص های قابلیت و توانایی

 

-        استراتژی عملیات

 

-        خلاصه

 

-        عبارت های كلیدی

 

-        حل المسائل

 

-        بحث و مروری بر سوالات

 

-        تهیه فهرست موجودی

 

-        تمرینات فكری مهم

 

-         مسائل

 

-         موارد : شركت Toys

 

-         ابزارهای Tiger

 

-         تور عملیات ها :

 

انتخاب فهرست مراجع و مطالب خواندنی بیشتر

 

-        تكمیل : نمونه برداری ( برای قبول یا رد ) یا نمونه برداری پذیرشی

 

این فصل كنترل كیفیت را شامل می‌شود . هدف از كنترل كیفیت است كه اطمینان دهد فرآیندها در حالت قابل قبول انجام می شوند. شركت ها اینرا را از طریق نظارت بر خروجی فرآیند و با استفاده از تكنیك های آماری انجام می دهند. كنترل كیفیت ، فرآیندی است كه خروجی را نسبت به یك استاندارد اندازه گیری می‌كند و زمانی عمل می‌كند كه خروجی استانداردها را برآورده نكند. اگر نتایج قابل قبول باشند پس هیچ عمل اضافی نیاز نیست . نصب نتایج غیر قابل قبول برای اقدامات صحیح می باشند.

 

مقدمه :

 

كیفیت تضمین می‌كند كه در اصل متكی به بازرسی آیتم های از قبیل تولید شده است و این بعنوان نمونه برداری پذیرش اشاره می‌شود . این نمونه برداری در قسمت تكمیلی فصل شرح داده خواهد شد. تلاش های كنترل كیفیت كه طی تولید روی می دهند بعنوان كنترل فرآیند آماری اشاره می شوند و ما اینها را در بخش های بعدی بررسی خواهیم كرد.

 

بهترین شركت ها بركیفیت طراحی در فرآیند تاكید می‌كنند از اینرو به مقدار زیادی نیاز به بازرسی یا تلاش های كنترل را كاهش می دهند . همانطور كه ممكن است پیش‌بینی كنید . سازمان های تجاری مختلف ، در مراحل مختلف این فرآیند ارزیابی می باشند: حداقل تصاعد مربوط به بازرسی می‌باشد . بسیاری دیگر به یك زمینه متوسط را نشان می دهند كه مربوط به كمی بازرسی است و به مقدار زیادی به كنترل فرآیند می پردازد.

 

حداكثر تصاعد در سطح ذاتی كیفیت بدست آمده است كه به اندازه كافی بالا است بنابراین می‌تواند مانع از فعالیت های بازرسی عمده فروشی و فعالیت های كنترل فرآیند – از طریق جلوگیری از خطا – شود . و این هدف نهایی است . شكل 1/10 این مراحل تضمین كیفیت را نشان می‌دهد .

 


 

بازرسی :

 

بازرسی یك فعالیت ارزشیابی است كه كالاها و سرویس ها را نسبت به یك استاندارد مقایسه می‌كند. بازرسی می‌تواند در 3 مورد زیر روی دهد: قبل از تولید – حین تولید و بعد از تولید .

 

منطق تطبیق ارزیابی قبل از تولید اینست كه اطمینان می‌دهد ورودی ها قابل قبول می باشند . و منطق تطبیق ارزیابی حین تولید – اطمینان می‌دهد كه تبدیل ورودی ها به خروجی ها ، در حالت قابل قبول ادامه می یابد . و منطق تطبیق ارزیابی خروجی است كه اعتبار نهایی تطبیق را قبل از عبور كالا به مشتری ایجاد می‌كند .

 

بازرسی قبل و بعد از تولید اغلب مربوط به شیوه های نمونه برداری پذیرش است. كنترل در حین فرآیند تولید بعنوان كنترل فرآیند اشاره می‌شود . شكل 2-10 مروری بر این موضوع را نشان می‌دهد كه در كجا این 2 شیوه – در فرآیند تولید – بكار برده می شوند.

 

برای تعیین اینكه آیا فرآیند بعنوان مقصود عمل می‌كند كه دسته یا مقدار زیادی از مواد خام یا محصولات نهایی – نسبت به درصد از كالاهای معیوب بیشتر نمی باشند ، لازم است كه به طور فیزیكی حداقل برخی از آیتم ها را بطور پرسشی بررسی كنیم هدف از بازرسی اینست كه اطلاعاتی را درباره درجه ای كه آیتم ها نسبت به استاندارد تطبیق داده می شوند را فراهم می‌كند. موضوعات اساسی شامل موارد ذیل می باشند:

 

1-   چه مقدار باید بازرسی كرد و چندبار.

 

2-    در چه مرحله ای از فرآیند ،‌ بازرسی باید روی دهد.

 

3-    آیا بازرسی به صورت متمركز است یا در یك موقعیت on- site است.

 

4-  آیا باید صفات را بازرسی كرد ( یعنی تعداد زمان هایی كه گاهی اوقات روی می دهند را به حساب آورد .) یا متغییرها را بازرسی كرد ( یعنی مقدار ویژگی ها و صفات را اندازه گیری كرد. )

 

مثلا بررسی كنید كه بازرسی در مرحله میانی در ساخت كامپیوترهای شخصی است. چون هزینه های بازرسی ، اغلب قابل توجه می باشند پس سئوالات معمولاً در این خصوصی بوجود می آیند كه آیا لازم است هر كامپیوتر را بازرسی كرد یا نمونه كوچكی از كامپیوترها كافی است . همچنین ، اگرچه بازرسی ها می توانند در مراحل بیشماری در یك فرآیند تولید انجام شوند ولی بطور كلی این هزینه مؤثر نیست كه موجب بازرسی ها در هر مرحله می‌شود . بنابراین سئوالی كه بوجود می آید اینست كه كدام مرحله باید برای بازرسی ها طراحی شود. چون این مراحل مشخص شده اند پس مدیر باید تصمیم بگیرید كه آیا كامپیوترها را از خط تولید بردارد و آنها را به آزمایشگاه ببرد

 

-   جایی كه تجهیزات خاص ممكن است برای تست های خاص در دسترس باشند یا آنها را جایی كه تولید می شوند تست كند . ما این مراحل را در بخش های زیر بررسی و ازریابی خواهیم كرد.

 

شكل 2/10

 

چه مقدار بازرسی كنیم و چندبار

 

مقدار بازرسی می‌تواند دامنه ای از صفر بازرسی تا بازرسی هر آیتم در تعداد بیشمار داشته باشد. آیتم هایی با حجم بالا و هزینه پائین – مثل گیره های كاغذ – میخ های بام سازی – و مدادهای چوبی . اغلب نیاز به بازرسی كم دارند چون :

 

1-   هزینه مربوط به عبور ( یا انتقال ) آیتم های معیوب ، كاملاً پائین و كم است.

 

2-  فرآیندهایی كه این آیتم‌ها را ارائه می‌كنند معمولاً قابلیت اطمینال بالایی دارند طوری كه عیوب بسیار نادر می باشند . بر عكس ، آیتم هایی با حجم پائین و هزینه بالا كه هزینه های زیادی در ارتباط با انتقال محصولات معیوب دارند اغلب نیاز به بررسی های جامع تر دارند. بنابراین بخش های مهم یك وسیله فضا پیمای ساخت شده – دقیقا بدلیل رشد امنیت جانبی و هزینه بالای شكست های ماموریتی بررسی می شوند. در سیستم های با حجم بالا ، بررسی های اتوماتیك دار ایده ای می باشند كه ممكن است بكار برده می شوند. اكثر كاربردهای كنترل كیفیت ، در جایی بین 2 بی نهایت قرار می گیرند. آنها اكثرا نیاز به بازرسی كم دارند ولی هیچ كدام احتمالی نمی باشند یا از نظر اقتصادی برای بررسی هر بخش ار محصول یا هر ویژگی سرویس جهت اهداف كنترل راحت نمی باشند. هزینه بازرسی یعنی و قفه های نهایی یك فرآیند یا تأخیرها از طریق بازرسی بوجود می آیند . و نوع ارزیابی معمولاً مهم تر از مزایای 100 درصد بازرسی می‌باشد. توجه داشته باشید كه برای بازرسی دستی – حتی 100 درصد بازرسی تضمین نمی‌كند كه تمام آنها ( یا عیوب ) كشف و برداشته شده اند . دلزدگی و خستگی ، فاكتورها یی هستند كه موجب خطاهای بازرسی می شوند. در هر حال هزینه عیوب كشف نشده كه بدین طریق اشتباه می‌شود. به اندازه كافی بالا است بنابراین ، این بازرسی نمی تواند كاملاً نادیده گرفته شود . مقدار بازرسی مورد نیاز از طریق هزینه های بازرسی و هزینه های پیشنهاد شده برای انتقال
آیتم های معیوب ، نظارت و كنترل می شوند . همانطور كه در شكل 3/10 نشان داده شده است ، اگر فعالیت های بازرسی افزایش یابند هزینه های بازرسی نیز افزایش می یابند ولی هزینه های عیوب كشف نشده كاهش می یابند . هدف قدیمی این بود كه مجموع این 2 هزینه را به حداقل برسانند. بعبارت دیگر ممكن نیست توجهی به تلاش برای درك هر عیب نشود مخصوصا اگر هزینه بازرسی بیش از جریمه هایی باشند كه اجازه می دهند عیوب به قوت خود باقی بمانند. ایده اخیر اینست كه هر كاهش در خروجی معیوب هزینه ها را كاهش می‌دهد هر چند از طریق بازرسی نباشد.

 

استفاده از چارت های دامنه و میانگین:

 

چارت های كنترل میانگین و چارت های كنترل دامنه، پرسپكتیوهای متفاوتی را برای یك فرایند فراهم می‌كنند. همانطور كه مشاهده كرده ایم، چارت های میانگین، به تغییرات میانگین فرآیند، حساس می باشند در حالیكه چارت های دامنه به تغییرات پراكندگی فرایند حساس می باشند.بدلیل این تفاوت در پرسپكتیوها، هر دو نوع این چارت ها، برای كنترل یك فرایند یكسان به كار برده می‌شوند. پس منطق استفاده از هر 2، به سادگی در شكل 10/10 نشان داده شده است. در شكل A10/10 چارت میانگین، تغییر میانگین فرایند را نشان می‌دهد ولی چون پراكندگی تغییر نمی كند پس چارت دامنه برای نشان دادن این مسئله ناتوان است. (یعنی آنرا نشان نمی دهد). برعكس، در شكلB 10/10 تغییر در پراكندگی فرآیند، توان كمتری دارد از طریق چارت میانگین نسبت به چارت دامنه مشخص شود. پس استفاده از هر 2 چارت، اطلاعات كامل تر و جامع تری را نسبت به یك چارت تنها فراهم می‌كند. با این حال، یك چارت تنها ممكن است از بسیاری از موارد كافی باشد. مثلاً یك فرایند ممكن است برای تغییر در میانگین فرآیند مستعد از تغییرات پراكندگی باشد. بنابراین ضرورتی ندارد كه پراكندگی را كنترل كنیم. بدلیل زمان و هزینة ساخت چارت های كنترل، جمع‌آوری داده های ضروری- و ارزیابی نتایج، فقط آندسته از ویژگی های یك فرایند كه تمایل دارند تغییرات را بوجود آورند باید كنترل شوند.

 

چون چارت های كنترل، از قبل تنظیم شده اند پس می توانند بعنوان پایه و اساس برای تصمیم‌گیری بكار روند. وقتی كه فرایند را قطع می‌كنند و در جستجوی رد این قابل شناسایی تغییر می باشند. به منظور تعیین محدودیت های كنترل اولیه، می توان روش زیر را بكار برد:

 

  1.       1.          بدست آوردن 20 تا 25 نمونه. در اینصورت آمارهای، نمونه مناسب را برای هر نمونه (مثل میانگین) محاسبه كنید.
  2.       2.         ایجاد محدودیت های كنترل اولیه، با استفاده از فرمول ها.
  3.       3.         تعیین اینكه آیا هر مورد، در خارج از محدودیت های كنترل كاهش می یابد یا نه.
  4.    4.    چنانچه هیچ گونه علایم خارج از كنترل را مشاهده نكنید، فرض می كنید كه فرایند تحت كنترل است. در غیر این صورت، دلایل قابل شناسایی تغییرات را بررسی و تصحیح می‌كنند. سپس فرایند را خلاصه نویسی می كنید و مجموعة دیگری از مشاهدارت را دربارة اینكه محدودیت های كنترل می توانند بر آن مبنا باشند- جمع آوری می كنید.
  5.       5.          نقشه برداری از داده های چارت كنترل و ارزیابی علایم خارج از كنترل.

 

چارت های كنترل مربوط به صفحات

 

چارت های كنترل صفات، زمانی به كار برده می شوند كه ویژگی (یا صفت) فرایند- به جای اندازه‌گیری- محاسبه شود. مثلاً‌ تعداد آیتم های معیوب در یك نمونه، محاسبه می شود. در حالیكه طول هر آیتم اندازه گیری می شود. 2 نوع چارت كنترل صفت وجود دارد. یكی برای بخش آیتم‌های معیوب در نمونه (چارت  P) و دیگری برای تعداد عیوب در هر واحد می باشد. (چارتC  ).

 

چارت زمانی مناسب است كه داده های اطلاعاتی شامل 2 گروه از آیتم ها باشند. مثلاً‌ اگر بطری های شیشه ای از نظر خرد شدن و ترك داشتن بررسی شوند، هر دو بطری های خوب و بطری های معیوب می توانند به حساب آورده شوند. در هر حال، فرد می تواند تعداد رویدادهایی را محاسبه كند كه طی یك دورة زمانی مشخص اتفاق افتاده اند ولی تعداد رویدادهایی نمی باشند كه روی نداده اند. همچنین شخص می تواند تعداد خراشیدگی ها را در سطح پوشش شده محاسبه كند- تعداد باكتری ها را در یك نمونه آب نشان دهد- و تعداد جنایت ها را طی ماه آگوست بررسی كند. ولی نمی تواند تعداد رویدادهای اتفاق نیافتاده را محاسبه كند. در چنین مواردی چارت C مناسب است. به جدول 3/10 رجوع كنید.

 

چارت C:

 

چارتP برای كنترل تناسب آیتم های معیوب- كه در فرایند بوجود آمده اند- به كار برده می شود. مبنای تئوریكی چارت P ، پراكندگی 2 اسمی است هرچند برای تعداد زیادی از نمونه ها است- ولی پراكندگی نرمال، تقریب مناسبی را برای آن فراهم می‌كند. درنتیجه، چارت P در اكثر روش های مشابه مثل چارت میانگین ایجاد می شود و به كار برده می شود.

 

خط مركز چارت P، میانگین بخش معیوب در گروه P است. انحراف معیار پراكندگی نمونه برداری- وقتی كه P مشخص است- به صورت زیر می باشد:

 

محدودیت های كنترل، با استفاده از فرمول های زیر محاسبه می شوند:

 

اگر P نامشخص باشد می تواند از روی نمونه گیری های برآورد شود. پس، این برآورد ، جایگزین P در فرمول قبلی می شود و  جایگزین  می شود. همانطور كه در مثال 4 نشان داده شده است.

 

اطلاعات زیر باید به شما كمك كنند نوع چارت كنترل- یعنی چارت P یا چارت C را انتخاب كنید. یعنی كدامیك برای كاربردهای خاص مناسب تر است.

 

كاربرد چارت P:

 

  1.    1.    وقتی كه مشاهدات می توانند در یكی از 2 گروه قرار داده شوند. مثال های آن شامل آیتم هایی می باشند كه می توانند به صورت های زیر طبقه بندی شوند:

 

-         خوب یا بد

 

-         تأیید كردن یا نكردن

 

-         انجام دادن یا ندادن

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی , تحقیق بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی , پروژه بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی , مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی , دانلود تحقیق بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق


Screen-reader users, click here to turn off Google Instant.
Google
About 1,020,000 results (0.51 seconds)
Search Results
برترین پکیج مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی ...
easypaper.toniarticle.com/fullmgl/ppt31.html
Translate this page
برترین پکیج مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی – دانلود فایل. دسامبر 6th, 2016 بدون دیدگاه. امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت ...
خرید و دانلود مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی
128g9r.pptstant.ir/
Translate this page
خرید و دانلود مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی.
مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی
5idigt.abtindls.ir/
Translate this page
مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی.
مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی
sigmadlkad.ir/V9JQMN
Translate this page
Dec 3, 2016 - فرمت فايل: doc حجم فايل: 56 کیلوبایت تعداد صفحات فايل: 45. مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی در 45 صفحه ورد قابل ویرایش ...
مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی
bitanrmafzar.meeblog.ir/post/18
Translate this page
دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله ...
دانلود مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی -کامل و جامع
neginkavirn.meeblog.ir/post/1045
Translate this page
مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی ...
بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی - فروشگاه فایل رایگان
tahghigh20.filenab.com/product-62888-بررسي-كنترل-كيفيت-د...
Translate this page
بازدید: 3 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 56 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 45. مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی در 45 صفحه ورد قابل ویرایش ...
کاملترین فایل مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی
8lcppx.hanipaper.ir/
Translate this page
کاملترین فایل مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی.
دانلود فایل ( مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی ...
bitappt.farafiledlc.ir/?p=840
Translate this page
Dec 7, 2016 - شما به صفحه اختصاصی مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر ...
دانلود مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی – خرید آنلاین ...
tinarticlevi.ir/?p=10675
Translate this page
Dec 23, 2016 - با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان اینک شما با جستجوی ((مقاله بررسی كنترل كیفیت در رشته مدیریت صنعتی)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Sabzevar, Razavi Khorasan Province - From your Internet address - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4002
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 342
  • باردید دیروز : 128
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,038
  • بازدید ماه : 10,223
  • بازدید سال : 40,583
  • بازدید کلی : 1,082,551