loading...
دانلود تحقیق و مقاله
طیبه شورابی بازدید : 61 سه شنبه 28 دی 1395 نظرات (0)

بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی)

بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی)دسته: علوم پزشکی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 15 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 2023

تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی) در 23 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی)


داروسازی بیمارستانی

 

داروهای بیهوشی

 

پروپوفول (Propofol) C12H18O

 

اسامی تجارتی: دیپریوان (Diprivan) كلیموفول (Klimofol) ریكوفول (Recofol) در محلولهای 1و2 درصد قابل دسترسی می باشد محللو یك درصد برای تزریق وریدی و انفوزیون و محلول 2 درصد فقط برای انفوزیون می باشد.

 

یك سیستم نو و متفاوت هم برای القا و نگهداری بیهوشی در بیماران بزرگسال وجود دارد سیستم انفوزیون هدفمند این اجازه را می دهد كه سرعت و عمق بیهوشی را با تعیین غلظت خونهی پروپوفول در هر فرد مشخص نمود.

 

موارد مصرف

 

بیهوشی و سدیشن: پروپوفول یك داروی بیهوشی تزریقی است كه برای القا و نگهداری بیهوشی تجویز می شود همچنین برای ایجاد اثر آرام بخشی در تستهای تشخیصی، بیماران تحت جراحی با بی حسی موضعی و در بیماران تنفسی مسن كه پیش از سه روز در بخش مراقبتهای ویژه بستری می باشند مورد استفاده قرار می ‌گیرد. وقتی در بیهوشی استفاده می شود القاء بیهوشی و بازگشت بیمار سریع صورت می‌گیرد. اثر ضد دردی ندارد و مكمل ضد درد ممكن است نیاز باشد.

 

تهوع و استفراغ: تهوع و استفراغ بعد از عمل با پروپوفول كمتر از سایر بیهوش كننده ها می باشد گزارشاتی هم در مورد اثرات ضد تهوعی این داروها داده شده كه بیشتر بخاطر سدیشن این دارو می باشد.

 

خارش: یكی از بیشمار داروهای مورد مصرف در كنترل خارش است دوزهای پائین‌تر از دز خواب آوری پروپوفول اثر ضد اخرش داشته ودر پیشگیری از خارش ناشی از تزریق اپی دورال و اینتراتكال مورفین موثر بوده و نیز خارش ناشی از صفرا و انتقال سیگنالهای نخاعی خارش را مهار می كند.

 

مقدار مصرف:

 

بچه های بالای 3 سال 5/2 تا 5/3 میلی گرم به ازای هر كیلوگرم وزن بدن برای ایجاد بیهوشی و 9 تا 15 میلی گرم در ساعت برای نگهداری بیهوشی.

 

بزرگسالان 5/1 تا 5/2 میلی گرم به ازای هر كیلوگرم وزن بدن برای ایجاد بیهوشی و 4 تا 12 میلی گرم به ازای هر كیلوگرم وزن بدن در ساعت برای نگهداری بیهوشی.

 

برای ایجاد بیهوشی در هر 10 ثانیه 40 میلی گرم انفوزیون می شود برای مثال در فرد 70 كیلویی باید 105 تا 150 میلی گرم پروپوفول را در طی حدود 40 ثانیه تزریق نمود در افراد مسن و ناتوان نصف این مقدار باید انفوزیون شود و برای بچه بالای 3 سال كه مثلاً 20 كیلوگرم وزن دارد 50 تا 70 میلی گرم طی حدود 20 ثانیه انفوزیون می شود.

 

برای سدیشن در مراحل جراحی و تشخیص انفوزیون اولیه 6 تا 9 میلی گرم به ازای هر كیلوگرم وزن بدن بمدت 3 تا 5 دقیقه توصیه می شود.

 

عوارض جانبی:

 

در فراورده هایی كه از روغن كرچك بعنوان حامل استفاده می كنند باعث ایجاد واكنشهای اتافیلاكسی می شود كه برای جلوگیری از بروز این مشكل از روغن سویا بعنوان حامل استفاده می كنند از عوارض دیگر درد در محل تزریق بخصوص اگر تزری وریدهای كوچك صورت گیری می باشد.

 

كه برای كاستن از این درد باید تزریق در رگهای بزرگتر و یا همراه با لیگنوكائین صورت گیرد.

 

اپنه به مدت بیش از 60 ثانیه در 12 درصد بیماران دیده شده است.

 

عوارض قلبی عروقی شامل كاهش فشار خون و برادی كاردی، تشنج و حركات غیرارادی.

 

تب، بی رنگ شدن ادرار در مصرف طولانی مدت نیز گزارش شده است.

 

تهوع، استفراغ و سردرد در طی ریكاوری (برگشت بیمار) ممكن است اتفاق بیفتد.

 

در ماه می 1989 كمیته سلامت داروئی انگلستان 268 مورد از واكنش های داروئی به پروپوفول در 2 میلیون بیماری كه از این ماده استفاده كرده بودند را بررسی نمود كه در بین آنها 37 مورد صرع 16 مورد حركات غیرارادی 10 مورد اپیتوتنوس 32 مورد واكنش انافیلالتیك و 13 مورد ایست قلبی و 8 مورد تأخیر در برگشت بیمار مشاهده شد.

 

بنام خدا

 

گزارش عملكرد یا دفاعیه

 


 

در سرد دفاع از عملكرد خود نمی باشیم كه به چشم نمی آید و شرح آن به پیش شما بزرگواران كه به حق جزء معتمدین مردم قرار گرفته اید ران ملخ به پیش سلیمان بردن است، فقط گزارشی است از شرح ماوقع.

 

با هزاران امید كاسه ماست در دریا فرو كردیم ولی دوغ نشد كه اگر می شد چه می‌شد. كمر همت برای ساخت خانه دارد ساز بتیم تا هم زمینی را كه با زحمت فراوان هیئت مدیره های قبلی تهیه شده بود از دست ندهیم و هم پایگاهی باشد برای پرتابهای بعدی بسوی جایگاهی رفیع برای داروسازان كرجی كه بدلیل عدم توانایی ساخت توسط خود انجمن در آن زمان، با پیمانكار قرار داد بستیم تا شراكتی این كار به سرانجام رسد كمه برخوردیم به موارد پیش بینی نشده در قرارداد از جمله لزوم تغییر كاربری از خدماتی درمانی به تجاری و نیز تغییر قوانین شهرداری و لزوم پرداخت مبلغ بیست میلیون تومان برای اخذ جواز ساخت و كار متوقف ماند كه امید است با توجه به افزایش بنیه مالی انجمن در اثر فعالیتهای اقتصادی صورت گرفته این آرزوی جامعه داروسازی كرج با مجری گری خود انجمن داروسازان كرج محقق شود.

 

از سوی دیگر تلاش كردیم برای تاسیس تعاونی انجمن داروسازان كرج كه باز در پیچ و خمهای اداری گیر كردیم و از آنجائیكه قوانین ماهر روز تغییر می كند و اطلاع رسانی سییستم های اداری ما ضعیف می باشد و چنین تلاشهایی معمولاً در تسلسل باطل قرار می گیرد ما هم دور خود چرخیدیم یك بار خواستیم مجوز تعاونی تولیدی توزیعی بگیریم بعد از رفت و آمدهای فراوان گفتند می شود دوباره از نو طرح توجیهی جدیدی برای تعاونی توزیعی ارائه كردیم و این كارها در طی این مدت توسط گروههای مختلف انجام شد به مصداق ضرب المثل گر تو بهتر می زنی بستان جابجایی هایی صورت گرفت ولی نشد كه نشد. اما ما در طی این مدت بیكار ننشستیم و این خطر را به جان پذیرفتیم و قبل از تاسیس تعاونی فعالیتهای اقتصادی انجمن را كه امری اجتناب ناپذیر بود و حالا كه به بار نشسته به ما حق خواهید داد كه چاره‌ای جراین نداشتیم را بدون سرمایه اولیه و با دست خالی شروع كردیم حرف و حدیث زیادی در زمینه توزیع داروهای تك نسخه ای توسط انجمن هست و خواهد بود نقد و انتقاد را به جان می خریم و ادعا نمی كنیم كه بدون نقص بوده ایم اما آنچه برای ما اهمیت دارد نتیجه عملی است كه حاصلی جز دسترسی آسانتر و سریعتر بیماران و داروخانه داران به داروهای ضروری و همچنین ایجاد یك پشتوانه مالی مناسب علاوه بر همیاری دوستان برای اجرای بهتر و سریعتر خواسته های شما عزیزان و عملی شدن طرحها و برنامه های این هیئت مدیره و هیئت مدیره های بعدی نداشته است. مهم چرخیدن این چرخ است نه كسانی كه چوب لای این چرخ می گذارند و نه كسانی كه احیاناً زیر این چرخ له شده و می شوند.

 

از دیگر كارهایی كه انجمن منتظر طی روال عادی و تاخیری می كند انتشار نشریه انجمن بود كه با دست خالی و بدون امكانات و تنها به عشق ایجاد یك پل ارتباطی با همكاران عملی شد كه مورد استقبال و حمایت مسئولین از جمله رئیس فرهنگ و ارشاد كرج مسئولین بیمه ها، مسئولین شهری نمایندگان مجلس مسئولین وزارت بهداشت و انجمن داروسازان ایران قرار گرفت و امید داشتیم كه همكاران بنده نوازی كرده دست نوازش بر سر ما كشیده ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازند تا بكار بندیم و شرمنده همكاران نباشیم و گفته اند كه عشق یكسره مایه دردسره و مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد بگذاریم و بگذریم. البته نقایص فراوانی در كار هست و هدف ما از اول هم این نبوده كه كار ایده ال و بی نقصی ارائه دهیم فقط می خواستیم آغازگر یك راه باشیم و یك چهارچوب و قالبی داشته باشیم كه اگر با مس پر شده است بر ما ببخشید و شما عزیزان با انگشتان كیمیاگر خویش به زر تبدیل كنید.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی) , تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی) , پروژه بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی) , مقاله بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی) , دانلود تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی) , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق


Screen-reader users, click here to turn off Google Instant.
Google
About 479,000 results (0.66 seconds)
Search Results
تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی) - راحت بلاگ
baranritmo.rahatblog.ir/post/749
Translate this page
با سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی)}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل ...
تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی)
alfa.test.com/product-217210-تحقيق-بررسي-داروهاي-بيمارستاني... - Translate this page
تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی) داروهای بیمارستانی بررسی داروهای بیمارستانی.
کاملترین فایل تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی) – مای ...
myarticle.toniarticle.com/maghaleh/t474.html
Translate this page
Dec 8, 2016 - شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد به صفحه دانلود فایل(تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی))خوش آمدید برای ...
دانلود تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی) -کامل و جامع | تینا ...
tinarticlevi.ir/?p=4087
Translate this page
Dec 21, 2016 - دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید محقق گرامی،شما با جستجوی تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی) وارد این صفحه شده اید محصول ...
تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی) - مدرسه مجازی دانلود فایل
schoolfile.parsiblog.com/.../تحقيق+بررسي+داروهاي+بيمارستاني+...
Translate this page
Nov 17, 2016 - در این ساعت به روز هستیم با دانلود فایل تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی) که محتویات آن یاری گر کاملی برای موضوع مد نظر شماست .
کاملترین فایل تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی) | نگین پروژه
neginproj3.ir/post-20546.html
Translate this page
کاملترین فایل تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی). دسامبر 10th, 2016 بدون دیدگاه. امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید.
کاملترین فایل تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی)
36i4zo.nikandlc.ir/
Translate this page
کاملترین فایل تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی)
تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی)
pcworldrt.meeblog.ir/post/260
Translate this page
با سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی)}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل ...
دانلود-تحقیق-بررسی-داروهای-بیمارستانی-(بیهوشی) - برترین فایل ها
projeha.filenab.com/tag-دانلود-تحقیق-بررسی-داروهای-بیمارستان...
Translate this page
محصولاتی که دارای عبارت 'دانلود-تحقیق-بررسی-داروهای-بیمارستانی-(بیهوشی)' هستند. بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی) · بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی).
دانلود فایل ( تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی))
4kpk8h.abtindls.ir/ - Translate this page
دانلود فایل ( تحقیق بررسی داروهای بیمارستانی (بیهوشی))
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Tehran Province - From your search history - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4002
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 71
  • بازدید امروز : 170
  • باردید دیروز : 554
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 170
  • بازدید ماه : 10,605
  • بازدید سال : 40,965
  • بازدید کلی : 1,082,933